Välkommen
-att läsa om min familjs liv, vårt hem och vår trädgård.

*******************************************************************************

onsdag 9 mars 2011

Ett säkert vårtecken...


Så här ser det ut i vår trädgård just nu och det brukar göra det vid den här tiden nästan varje år. Vad månne det vara som har varit framme här och gått bärsärkargång? Ni ska få en ledtråd till...


Någon med en stege är det... Det är min duktige svärfar som varit och klippt våra knotiga, gamla äppelträd för att det ska komma ner mer ljus i trädkronan och på så sätt blir det förhoppningsvis fler och bättre äpplen. Våra träd är av sorterna Filippa och Gule Richard. Om någon är sugen på en ymp kvist så hör av er.
Det ser ju inte vidare trevligt ut nu där under träden. Man kan ju hoppas på att svärfar återvänder och städar upp alla grenar också;-)). När gräset (och mossan) börjar få fart så vill man att det ska få växa fritt!! Jag får plocka upp grenarna själv annars men det är ingen favorit sysselsättning för min del. Vädret här är sisådär, det ömsom regnar och snöar. Hoppas det blir mer regn än snö för jag vill ju, som så många av oss, ha VÅR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar