Välkommen
-att läsa om min familjs liv, vårt hem och vår trädgård.

*******************************************************************************

lördag 28 maj 2011

Infällt fönster...

Med inspiration från denna blogg så visar jag ett projekt som vi utförde för ett tag sedan. Vi fällde in ett gammalt fönster i vår släta, trista skafferidörr. Jag tycker att det ger karaktär åt hela köket, som förövrigt är ett vitmålat, platsbyggt kök från 1950 då huset byggdes. Bänkarna är egentligen för låga med jag gillar stilen. När vi flyttade hit var köket knall-gult och har dessförinnan varit femtiotals grönt. Helt klart bäst i vitt tycker jag!!

Jag ser på bilden att micron verkligen skulle bort, den är inte snygg där. Men var ska jag göra av den?? Den används ju rätt flitigt!

Här är sjukstuga idag också, nu är lilleman också sjuk. Jag har "donat" lite i växthuset i allafall. Hoppas vi alla får en lovely lördags kväll!/
annasaramaria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar