Välkommen
-att läsa om min familjs liv, vårt hem och vår trädgård.

*******************************************************************************

fredag 25 november 2011

Ledig fredag och muffins


Idag har jag ledigt!!!! Så gott! Donar och fixar här hemma. Tänkte dela med mig av ett recept som jag nyss bakat. De är mumsiga och sprider juldoft i hela huset. 

Moster Alice kryddmuffins    ca 15st
1,5 kkp mjöl
1kkp socker
1 tsk kanel
1 tsk ingefära
½ tsk nejlikor
1 tsk bikarbonat
Dessa ingredienser blandas väl i en skål.
Tillsätt:
1 kkp gräddmjölk
½ kkp lingonsylt
Blanda och häll sedan upp i muffinsformar.
Grädda i 175 grader i ca 10 min.

Detta är ett gammalt recept. Kkp betyder kaffekopp. Om man vill kan man dubbla receptet och grädda i en bröad form i ca 40 min.

Ha en god fredag!! Kram 
annasaramaria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar