Välkommen
-att läsa om min familjs liv, vårt hem och vår trädgård.

*******************************************************************************

lördag 21 juli 2012

Normandie, je t'aime....

Nu är vi hemma igen! Vi har haft det underbart men det är skönt att vara hemma igen. Håller med om uttrycket "borta bra men hemma bäst".

Jag ska visa bilder någon dag framöver. Vi har bott i Deauville, besökt Trouville och Honfleure. Vilka härliga kuststäder. Vi har ätit och druckit gott, favoriten blev Moules Mariniers. Det har också varit känslosamt då vi besökt stora gravplatser från 1:a och 2:a världskriget och historiska platser från den tiden. Och roligt också när jag försökt beställa på en blandning av franska och engelska. Om jag hade stannat längre hade jag nog kunnat bli riktigt duktig på franska.....jag läste det i 6 år men det är ju 20 år sedan. Kul att prata lite iallafall!

Nu väntar min egna säng!!!!!/annasaramaria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar