Välkommen
-att läsa om min familjs liv, vårt hem och vår trädgård.

*******************************************************************************

onsdag 25 april 2012

En bristvara

Jag lider brist på tid nu. Jag jobbar och jobbar och jobbar. Iup, skriftligt omdöme och utvecklingssamtal tar all min tid. Hemmet och trädgården förfaller. Hinner knappast med min sambo och familj. Hoppas bara att all denna tid bär frukt och ger mina elever bra betyg och bra jobb i framtiden. Ibland är jag tveksam och tror att min omsorg och inspiration är viktigare..... Vad tror ni, föräldrar med barn i skolan?? I mitt jobb kan jag knappast fråga, där ska jag vara kompetent och lojal och göra mitt jobb som jag är ålagd. Men ibland undrar jag....

Ett lärarinlägg med en aning frustration. Jag bedömer mer än jag inspirerar, är det verkligen rätt??

Nu en promenad i min regniga trädgård....
annasaramaria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar