Välkommen
-att läsa om min familjs liv, vårt hem och vår trädgård.

*******************************************************************************

måndag 18 juli 2011

Stockros -i rätt färg


Jag blev så glad när denna stockros-blomma slog ut. Den har ju rätt färg! Jag vet inte om jag har berättat att jag inte är så förtjust i gula blommor men så är det. Jag köpte två stockrosor för några år sedan och då i mörk violett. När de sen blommade året efter var de fis gula. Fy vad jag blev besviken men de växte så bra att de fick stå kvar ändå och nu har denna vackra blomma dykt upp. I trädgården blir man ofta överraskad och denna gång i positiv bemärkelse.

Himlen verkar något ljusare nu, kanske slutar det regna och skiner upp. Jag törstar efter sol nu!
Ha en underbar dag!
annasaramaria

2 kommentarer: