Välkommen
-att läsa om min familjs liv, vårt hem och vår trädgård.

*******************************************************************************

tisdag 19 juli 2011

Stäppsalvia och gräs




Här har jag donat idag. Jag har rensat bort ogräs från stenmjölet. Trots att det är så magert så hittar små frö dit och bildar sen stora plantor av fibblor och maskros. Även mossa (som egentligen var rätt så vacker) rök bort. Var nu i eftermiddag och köpte mig en stäppsalvia och satte ner den i ett gammalt cementrör. Röret har någon av sönerna hittat och sen burit med sig hem. Bra va? 



Salvians blommor och en rosa rand på gräset matchar varandra toppen bra. Det blev vackrare än jag trodde:-))

Ikväll blir det kycklingwok med kokosmjölk och röd curry. Sen tittar vi nog på Allsången. Njut av kvällen kära ni!!
annasaramaria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar